— Konfliktus kezelés, asszertív kommunikáció —

Hogyan mondjam meg valakinek a véleményemet? Hogyan álljak ki magamért otthon vagy a munkahelyemen? Hogyan érvényesítsem az érdekeimet úgy, hogy a jó kapcsolatunk is megmaradjon?

Miért van annyi félreértés családon belül, munkahelyi helyzetekben, és általában a kapcsolatainkban? Azt hisszük, hogy amikor a másik meghallgatja amit mondunk, meg is érti azt, pedig sajnos nem így van!

Konfliktusok voltak, vannak, és lesznek. A konfliktusok ugyanis különbözőségünkből fakadnak, a másságunk viszont új megoldásokat segítenek elő, és támogatják a változást, a fejlődést. "Ha két ember mindig egyetért, egyikük felesleges", mondta egy amerikai üzletember.

Ha tehát a konfliktusok jelenléte törvényszerű, és sok esetben hasznos, akkor már csak azaz egyetlen kérdés, hogy hogyan kezeljük őket!

Jó, ha ismerjük saját konfliktuskezelési módszerünket, illetve tudjuk "olvasni" a másik fél jelzéseit, hogy hatékonyak lehessünk a probléma megoldásában, ne csak elmérgesítsük a helyzetet.

Az asszertivitás egy olyan magatartásforma, amely figyelembe veszi a kommunikáció során mindkét fél igényeit, jogait, és igyekszik, hogy mindkettőjük számára kielégítő megoldás szülessen a konkrét szituációban. Aki asszertíven kommunikál, nem fél kifejezni a saját igényeit és érzéseit, és érzékenyen reagál a másik fél hasonló jelzéseire is, számára nem csak önmaga a fontos, ezért win-win, azaz győztes-győztes helyzet kialakítására törekszik. A konfliktuskezelés feltétele, hogy legyen önbecsülésünk és másokat is becsüljünk, továbbá, hogy akarjuk meghallgatni és megérteni a másikat.

Az élet felgyorsulása és az információ átadás sebessége miatt a hagyományos kommunikációs formák is változnak. Az online világ új attitűdöket kíván meg, ezekre is fel kell készülnünk.

Ha szeretnéd tudni, hogy "téged miért ért félre" mindig mindenki, vagy, hogy te "miért nem tudod soha érvényesíteni az akaratodat" akkor várlak, akár egyéni coachingra, akár csoportos tréningre ebben a témában.