Hogyan készülj a vizsgára

2018.05.30

Szuperinfo, 2018.05.30. A Szakértő válaszol rovat:

Itt az érettségi és az egyetemi vizsgaidőszak ideje. Többen kérdezték, hogy hogyan tudnának könnyebben tanulni, sikeresebben vizsgázni, milyen módszerekkel lehetne a vizsga miatti stressz csökkenteni?

Nagyon fontos, hogy fogalmazzuk meg magunkban a jövőbeli terveinket, hogy mit szeretnénk elérni és rögtön látni fogjuk, hogy maga a vizsga csak egy lépcsőfok ennek eléréséhez, és így értelmet kap maga a felkészülés, a megmérettetés. Ne mások elvárásainak akarjunk megfelelni, hanem a saját céljainkat, vágyainkat valósítsuk meg. Így sokkal motiváltabbak leszünk, és nem csak egy szükséges, de nehéz akadálynak éljük meg az egész procedúrát. De a legfontosabb tanács természetesen az, hogy a lehető legjobban készüljünk fel a vizsgára!

Több módszer is van, mellyel a tanulástechnikánkat javíthatjuk (pl. agykontrol memóriafogas alkalmazása, rövid és hosszú távú memória fejlesztése), vezetett meditációk, relaxáció, de ne feledkezzünk meg a mozgásról és az alvás-ébrenlét egyensúlyáról sem. Nem fogunk tudni jól felkészülni, ha éjszakákba nyúlóan ébren vagyunk, mindenféle édes-cukros ételeket-italokat fogyasztunk, mozgás nélkül, egyhelyben görnyedve, órákon keresztül ülünk a könyvek felett. Helyette tanuljunk nappal, bontsuk több részre a tananyagot, közben álljunk fel, tornásszunk egy kicsit (jóga, do-in), mozgassuk, nyújtsuk meg a nyak, váll, hát izmait. Együnk rendszeresen, jó minőségű ételt, esetleg szedhetünk valamilyen komplex vitamint és ásványi anyagot is, illetve igyunk citromfű és ginszeng teát, a kávé-cola-energia italok helyett. A Deva Tanulás és vizsgaidőszak összetett virágesszenciával készítsük fel a testünket, lelkünket erre a megterhelő időszakra. Tanulás során képzeljük magunkat a vizsgaszituációba, éljük bele magunkat és hangosan mondjuk el a tételeket, ez önbizalmat ad, és csökkenti a szorongás.

Javasolnék közvetlenül a vizsgák előtti percekre néhány fogást, mellyel a vizsgadrukkot csökkenthetjük, illetve a két agyfélteke összehangolt működését tudjuk javítani. pl.: Vizsga előtti nap aludjon eleget, egyen rendesen, de ne sokat. Használja a Bach virágesszenciák közül az Elsősegély cseppet. Próbáljon meg minél többet mosolyogni, és pozitív gondolatokra koncentrálni, ne a félelemre, ez oldja a feszültséget. Ne engedje, hogy a többiek átragasszák önre a félelmüket, inkább végezzen el néhány gyakorlatot az alábbiak közül:

  • légző gyakorlatok
  • mudrákat, önmasszázst (pl.: mind a két fület a fülcimpától kezdve masszírozzuk meg felfelé haladva, mintha ki akarnánk egyenesíteni, majd az egész arcot, halántékot simítsuk végig néhányszor, ha frizuránk engedi, masszírozva-vakarjuk át az egész hajas fejbőrt és a tarkót)
  • és alkalmazzuk a kineziológia stressz oldó és kereszt programozó gyakorlatait

A gyakorlatok kivitelezéséhez hallgassák meg az alábbi Youtube linken lévő anyagot: 

Ha úgy érzik, hogy egyedül mégsem boldogulnak a problémával, hívjanak és látogassanak el hozzám egy kineziológiai oldásra.