Önök kérdezték

2018.04.22

Alvászavar

... egy hölgy panaszkodott, hogy mostanában nagyon nehezen alszik el, órákat forgolódik. Napközben egyre fáradtabbnak, rossz kedvűnek érzi magát és ez az állapot már a magánéletére és a munkájára is kihat. Volt már orvosnál, aki Frontint írt fel neki, de nem szeretné azt folyamatosan szedni.

Tavasszal, illetve az óraátállításakor több ember panaszkodik fáradságra, rossz alvásminőségre, szerencsére ez általában pár héten belül rendeződik. Komolyan kell venni az alvással, pihenéssel kapcsolatos problémákat, mert ha huzamosabb ideig tart az egész életünkre kihathat, betegséget, társas és szociális kapcsolataink megromlását, motivációnk elvesztését, depressziót okozhat.

Fizikai szinten: Az alvás minőségét sok dolog befolyásolhatja: szellőzetlen szoba, késői, nagyobb étkezés, kevés mozgás, kényelmetlen ágy, Tv, telefon közelsége, sugárzása, egyéb egészségügyi probléma (légzés, szív-érrendszeri, stb..). Gondoljuk át, hogy régebben is volt-e ilyen gond, és akkor mi volt a kiváltó ok, illetve hogyan sikerült akkor rendezni az alvás milyenségét. Érdemes pár hónapos regeneráló programot végezni. Elsőként rendszeres fizikai mozgást javasolnék, legalább hetente kétszer, valami olyant, amit szeret csinálni (ha lehet a szabadban, a napsütésben), futás, úszás, jóga, kirándulás, vagy csapat sport, de a test-, vagy talp masszázs is remekül segíti a test megfelelő energiaáramlását, a feszült izmok lazítását. A fizikai mozgás segít kidolgozni a testből a felgyülemlett salakanyagot. 

Emellett tavasszal egy tisztító kúra is hasznos lehet, lenmag, útifűmaghéj a belek tisztításához, búzafűlé, frissen préselt zöldség- és gyümölcslevek a jobb közérzetért. Ilyenkor jó, ha csökkentjük a hús és fehér lisztes ételek, édességek, cukrok mennyiségét, hogy a szervezetünk az emésztéshez szükséges energiát másra fordíthassa. Hallgassunk elalvás előtt kellemes zenét, vezetett meditációt, vagy olvassunk, tudatosan lazuljunk el, csendesedjünk le.

Lelki szinten: Ha az egészségügyi és a környezeti kivizsgálás nem hoz eredményt, vagy javítottuk a hibákat, de még mindig fenn áll a probléma, akkor magunkba kell tekintenünk, hogy milyenek a megoldási, megküzdési technikáink az élet egyéb területein (párkapcsolat, munka, család), látjuk-e az értelmét az életünknek, céljainkat, terveinket meg tudjuk-e valósítani, vagy mindig csak halogatjuk őket és mindig másoknak akarunk megfelelni.

Ha szükségét érzi, kérje szakember segítségét, akivel átbeszélheti élete problémáit, a céljait, kapcsolatait. Hatékony segítséget nyújthat a kineziológia és a Bach virágterápia, mely módszerek a tüneteket is enyhítik, de az okok felderítésére is használhatjuk őket. A coching segítségével a jelen tennivalóit és a jövőre vonatkozó terveit, céljait vehetjük számba, és új lendületet adhat az elinduláshoz, megvalósításhoz. Ha az emberi kapcsolataink, a kommunikációnk az oka a minket sújtó feszültségnek, a mediáció segítségével rendezhetjük a vitás helyzeteket párunkkal, gyermekeinkkel, kollégáinkkal.